Velkommen til yderligere tre virksomheder

Skrevet af Christina Søndergaard, Marketing- og kommunikationsspecialist, d. 30.04.2019

I Søgemedier er vi i fuld gang med et ægte “opkøbseventyr”. Det startede med et salg til kapitalfonden Adelis Equity Partners i januar 2018. Siden da er det gået stærkt. Rigtig stærkt.  

Rejsen i korte træk 

Hurtigt efter fulgte opkøbet af konkursvirksomheden hazzlefree, og dernæst det danske bureau atriumWeb og det svenske Defiso i juni 2018. I september blev der oprustet mod øst med opkøbet af SpotOn Marketing, og i november nåede Søgemedier Finland med opkøbet af MAK.

Nu kan vi offentliggøre yderligere tre spændende opkøb i april 2019. Der er tale om to svenske bureauer: brandson og Whalder Media, der forstærker Søgemediers position yderligere på det svenske marked, samt det mellemstore og velkendte danske reklamebureau: KONXION.

Selvstændig og kompetencestærk 

KONXION fortsætter som en selvstændig virksomhed. Det vil sige, at kontoret og samtlige medarbejdere fortsætter som førhen, blot under Søgemedierkoncernens vinger.

KONXION blev etableret i 2003 af Thomas Thomsen og beskæftiger i dag 30 medarbejdere. De er specialister i at levere 360 graders løsninger for deres kunder, hvor der tænkes ud af boksen, og hvor sammenspillet mellem mange forskellige platforme er i centrum. Der arbejdes med højaktuelle og nye medier i markedet, og deres kendskab til disse er helt klart positivt at få ind i koncernen.  

Samtidig er KONXIONs kundesegment et lidt andet end Søgemediers - nemlig primært større virksomheder i Danmark og norden. Det er derfor et perfekt supplement til vores, der har et flertal af små og mellemstore virksomheder.

En stærkere fremtid sammen 

Sammen står vi enormt stærkt på det danske og nordiske marked, med en stærk kundeportefølje. 

Vi ser meget frem til samspillet mellem vores to virksomheder, hvor vi vil gøre en dyd ud af at lære af hinandens succeser og vil sikre en god dynamik og sparring mellem os.