Et afhængighedsforhold

Skrevet af Sofie Sejersen, Marketingchef, d. 29.08.2017

Hvorfor bør vi ALTID snakke tekst og indhold (content marketing), når vi snakker SEO? SEO er, for de fleste af os, svært at forstå. Uhåndgribeligt, teknisk og noget for mere eller mindre nørdede IT-folk. Indhold er på den anden side bare skrevne ord. Tekster.

Vi ser ind på, hvorfor de to områder – søgemaskineoptimering og content marketing - rent faktisk hænger uløseligt sammen. I hvert fald hvis vi vil opnå de allerbedste resultater.

Det er meget simpelt. De bedste SEO-resultater opnås, når du anvender SEO-teknikker i din content marketing. Omvendt opnår du kun succes med dit indhold, hvis SEO leder læserne din vej.  Se på det på den her måde. For at lave god SEO skal der opfyldes nogle krav. Opnåelsen af kravene muliggøres af content marketing.

Lad os se på nogle eksempler:

  • SEO kræver godt indhold
    Content marketing ER indhold. Det er artikler, produktsider, blogs, kundecases mm. 

  • SEO kræver søgeord
    Virksomheder vil gerne findes på relevante søgeord. Søgeordene skrives ind i dit indhold, hvor det giver mening. På den måde sikrer du, at de besøgende får det, de er kommet efter. 

  • SEO kræver (back)links
    Godt indhold øger chancen for at andre websites vil linke (tilbage) til dit. Det skaber trafik. Samtidig gør det dit website mere interessant i Googles øjne. Google elsker nemlig det, som brugerne elsker.

  • SEO kræver teknisk optimering på dit website
    Sider, der er godt bygget op, bliver belønnet af Google. Og det gør de, fordi de tjener brugerne. Ved netop at gøre indholdet let tilgængeligt. Igen er det brugeroplevelsen, der har størst betydning.

  • SEO kræver konsekvente, hyppige og troværdige udførelser
    Når friskt, interessant indhold optræder på et website med høj autoritet og en vis standard, vil det spille ind på din placering. Google tror på dit site og vil derfor gerne sende folk din vej.

Lav tekster OG anvend SEO-teknikker

Med ovenstående in mente ved du nu, at du skal i gang med at producere en masse spændende indhold. Men ikke bare indhold for SEOs skyld – du skal skrive det, dine besøgende gerne vil læse om, når de tilgår dit website. Det, der giver mening. Husk på – SEO handler helt grundlæggende om er at give besøgende, der kommer fra Google, svar på det, de spørger om. Et svar, der består af tekst.

Har du godt indhold på dit website? Og hvis du har, bruger du så SEO til at få folk derind? 
Kontakt os, hvis du stadig er i tvivl om, hvad du vil kan få ud af at optimere dit website. Både i forhold til indhold og SEO.