Spor de varme leads fra dit website

Skrevet af Tobias Thaastrup-Leth, Digital strategichef, d. 02.11.2018

En undersøgelse fra analysebureauet Gartner Group viser, at ca 95% af B2B besøgende på et website ikke kontakter virksomheden, der besøges, selvom de var potentielle kunder.

Dem kan du nu få sat navn på og dermed øge hitraten på leads i din salgsorganisation.

Øg din hitrate i salget med ABM Leads

Med account based marketing (ABM) vil du opleve en større hitrate i din salgsorganisation. Søgemediers ABM løsninger sætter firmanavn på de besøgende, du har haft på dit website.
Vi opsætter tilpassede rapporter, som frasorterer den type besøgende, du finder irrelevant. Du skal dermed ikke spilde tid på kolde leads, som du ved, ikke genererer salg i din virksomhed.

Omvendt kan vi opsætte en rapport, som indeholder en oversigt over website-besøgende, der har haft en adfærd på dit website, som opfylder de kriterier, du definerer. 

Eksempel på ABM lead rapport:

Andersen Auto er en virksomhed, som sælger og udlejer biler og varevogne til private og erhverv. Virksomheden har desuden en erhvervsafdeling, som ringer kold kanvas i forbindelse med leasing af varevogne for erhverv.

For Andersen Auto vil vi opsætte forskellige rapporter, hvoraf en af dem kunne være opsat til at tracke de website-besøgende, som har klikket sig rundt på undersider om varevogne, læst om erhvervsleasing. Samtidig skal den website-besøgende sidde i en virksomhed, der har over 50 ansatte. Herefter vil Andersen Auto periodisk modtage en rapport, som indeholder en liste med firmanavne over website-besøgende, der har opfyldt ovenstående kriterier - dét er brandvarme leads, som Andersen Autos salgsorganistaion vil modtage med kyshånd!

Målrettet annoncering med ABM Ads

I en perfekt verden ville alle dine potentielle kunder besøge dit website, men desværre forholder virkeligheden sig anderledes. Hvor godt et produkt eller en ydelse du end leverer, er det ofte nødvendigt at markedsføre sig for at trække kunder ind i butikken.

Det er meget udbredt at annoncere med fx Google Ads og Facebook Ads. På disse platforme - navnlig på Facebook - kan du i et vist omfang målrette din annoncering, så du ikke skyder med spredehagl og risikerer at spilde markedsføringskroner på irrelevante målgrupper eller personer.
Med ABM Ads kan du målrette din markedsføring helt ned på et enkelt firmanavn. Andre målretningssegmenter kan være NACE branchekoder, puljer af navngivne virksomheder, antal ansatte, geografi (land, region, by), osv.

Eksempel på ABM Ads annoncering:

Andersen Auto ved, at en større lokal entreprenør-virksomhed skal udskifte hele deres vognpark i nærmeste fremtid. Andersen Auto kontakter derfor sin ABM konsulent hos Søgemedier, som laver forskellige annonce-bannere, der indeholder et godt tilbud på erhvervsleasing af varevogne, som passer til entreprenør-virksomhedens behov.

De kommende 3-4 uger vil de ansatte på kontoret hos entreprenør-virksomheden (og kun dem), blive eksponeret for Andersen Autos bannere, når de i arbejdstiden klikker sig rund på internettet. Det kan fx være annoncebannere på finans.dk, borsen.dk, eb.dk, jp.dk, osv... Dét er målrettet annoncering!

Rettidig omhu er ikke kun for Mærsk

I ABM Lead systemet har Søgemediers ABM konsulent opsat en overvågnings-alarm, som udløses, når den pågældende entreprenør-virksomhed havner på Andersen Autos hjemmeside. Salgschefen hos Andersen Auto kan i sin ABM rapport se, hvilke varevogne entreprenør-virksomheden har klikket sig rundt på. Salgschefen kender vigtigheden af rettidig omhu, og griber derfor knoglen og ringer (tilfældigvis) til entreprenør-virksomheden, og fortæller om en aktuel kampagne på netop de varevogne, som entreprenør-virksomheden umiddelbart har vist interesse i via sin adfærd på Andersen Autos website.

Unik markedsføring med ABM hos Søgemedier

Ingen virksomheder er ens, og derfor har vi hos Søgemedier flere forskellige ABM løsninger alt afhængig af dit behov og budget. Kontakt Digital Strategichef, Tobias Thaastrup-Leth, hvis du gerne vil høre mere om ABM.

FAQ om ABM løsningerne

  • Er det lovligt i forhold til GDPR? Ja, ingen persondata spores
  • Kan jeg se kontaktperson hos de virksomheder, der spores? Nej, men typisk er det indkøbschefen, du skal have fat i
  • Er alle virksomheder registreret? Nej, kun virksomheder med ca 20+ ansatte
  • Hvor mange virksomheder i Danmark har i data på? Der er ca 20.000 danske virksomheder i systemet
  • Gælder det kun i Danmark? Nej, vi har også data på virksomheder i udlandet
  • Kan jeg ikke bare bruge Google Analytics? Nej, systemet vi benytter har væsentlig mere data 

 


ABM Ads kampagne eksempel på finans.dk