Varme leads i helt nyt kundesegment med ABM

SKOMØ har i over 50 år leveret branchespecifikke profilprodukter. De startede i bilbranchen, udvidede med ejendomsmæglerbranchen og har senest indtaget en ny branche: produktionsvirksomheder.

Da virksomheden stod over for denne nye branche, havde salgs- og marketingdirektør Morten Holm behov et ekstra værktøj til at gribe det bedst muligt an. I stedet for at skyde med spredehagl og besøge tilfældige virksomheder, havde han et ønske om at gøre henvendelserne mere kvalificerede, så det udelukkende var produktionsvirksomheder med en reel interesse i SKOMØs produkter.

Hertil er Account Based Marketing (ABM) ideel, som Søgemedier i dag bistår SKOMØ med. Nu modtager Morten fire ugentlige rapporter, der sætter navn på de virksomheder, som besøger SKOMØs hjemmeside. I hver rapport er der sat forskellige krav – f.eks. hvilke sider de besøger. Derfor kan Morten helt specifikt se, hvilke produkter virksomhederne viser interesse for. Informationerne videregives til sælgerne, der inden for en uge kontakter de pågældende virksomheder.

Med ABM bannerannoncer kan SKOMØ ligeledes annoncere for udvalgte virksomheder, der potentielt kunne have interesse i deres produkter. Og tallene viser tydeligt, at de rammer plet! Hele 9% klikker nemlig på bannerannoncerne, modsat det sædvanlige gennemsnit for bannerannoncer på under 1%.

Med ABM kan Morten høste brandvarme, topkvalificerede og købsparate leads, som han kan videregive til virksomhedens sælgere, som med den rigtige opfølgning kan skabe varige kunderelationer.

Morten Holm, Salgs- og marketingdirektør

SKOMØ

ABM gør os i stand til at arbejde langt mere kvalificeret i salgsafdelingen. Som supplement til det kolde canvas kan vi nu henvende os til de virksomheder, der allerede har vist interesse for vores produkter. Ved hjælp af ABM bannerannoncer kan vi holde kontakten varm og vi mødes med langt mere åbne arme, når der har været den her forudgående kontakt.

Vi har før anvendt Google Ads, men da vores produkter er ret nicheprægede, ramte vi for bredt, og vi fik alt for meget irrelevant trafik. Med ABM Ads oplever vi, at vores annoncekroner rækker meget længere.

Dialogen med Søgemedier omkring ABM er altid hurtig og ligetil. Der tales ærligt omkring, hvad der kan være en hæmsko for vores resultater, og så kommer vores konsulent med gode løsningsforslag hertil.

Resultater

CTR fra ABM Ads

varme og kvalificerede leads pr. måned i gennemsnit

relevante visninger for ca. 5.000 kr. på 2 mdr.

Peter Koss

Senior key account manager

Morten har været god til at få udvalgt brancher og bestemte virksomheder som han ved kan have en interesse i deres produkter. Det har været fedt at kunne fortælle Morten, at næsten 10% af deres målgruppe har klikket på deres bannere, hvilket er meget højere end den gennemsnitlige klikrate på under 1% på normale displaybannere, som mange virksomheder i dag anvender.

Med ABM kan målretning næsten ikke blive mere konkret overfor målgruppen og med så høje klikrater er ABM bestemt blevet en ny markedsføringskanal, som kun kan blive afgørende for mange B2B virksomheder i fremtiden.

Skal vi hjælpe dig og din virksomhed?

Bliv kontaktet