Tænk ud af boksen, og fang Facebook-brugernes opmærksomhed

Mie har siden april arbejdet på at øge kendskabet til Birkegårdens Haver. Til at hjælpe sig har hun Mette fra Søgemedier, der er med til vedligeholde virksomhedens Facebook-firmaside med over 5.000 følgere.

Fordi Birkegårdens Haver ikke er åben hele året, er der brug for en professionel samarbejdspartner, der kan sikre en aktiv kommunikation året rundt. I fællesskab med Mie har Mette blandt andet iværksat en række Facebook-konkurrencer med stor succes.

 

Mie

Birkegårdens Haver

For os har det været vigtigt at have en sparringspartner, der på en professionel måde kan hjælpe os med at komme ud med vores budskaber. Samarbejdet fungerer på den måde, at vi giver Mette et årshjul over vores aktiviteter, og så sørger hun og jeg i fællesskab for, at de bliver formidlet kreativt og professionelt. Det betyder, at vi hele tiden ved, hvad vi vil, og hvornår vi vil det.

Vi kan helt konkret se effekten af det dynamiske samarbejde på vores Facebook-tal, der viser, at samarbejdet har båret frugt. Samtidig føler vi os mindre sårbare, fordi vi får specialiseret og kompetent hjælp udefra.

Resultater

nye likes til Facebook

nåede personer med én Facebook-konkurrence

likes på én Facebook-konkurrence

Mette Hejlskov

Social mediekonsulent

Det bliver vigtigere og vigtigere at skille sig ud på Facebook. I Søgemediers Facebook-afdeling arbejder vi derfor benhårdt på at lave kreative, sjove og skæve opslag, der springer i øjnene.

I øjeblikket bruger vi for eksempel Halloween aktivt for at give Birkegårdens Havers kommunikationen en kreativ og sjov vinkel, der stadig er relevant for deres forretning. Det handler om at tænke ud af boksen for at fange Facebook-brugernes opmærksomhed.

Skal vi hjælpe dig og din virksomhed?

Bliv kontaktet