Avisannoncer skiftet ud med annoncering på sociale medier

På Høng Efterskole er man efter nogle år med annoncering i avisen gået over til sociale medier. Deres markedsføringsbudget er derfor blevet mere end halveret med bare få ændringer fra vores konsulenter.

Ikke nok med at annoncekronerne er givet bedre ud, så rammer Høng Efterskole nu både de kommende elever samt deres forældre. Der er mulighed for at dele annonceringen op på Facebook, så begge målgrupper rammes, hvilket giver brugbar information/data til annonceringen fremadrettet. 

Thorkild, forstander

Høng Efterskole

Det er ingen hemmelighed, at vi var ret skeptiske omkring, hvad Vibeke kunne gøre. Vi havde i forvejen gode erfaringer med avisannoncer, så vi troede ikke helt på, at Facebook kunne levere samme resultat. Men det måtte vi trække i os igen. Vi fik 40 % flere familier på besøg til Efterskolernes Aften end året før, og så endda til en fjerdedel af prisen.

Vi kan mærke, at den vedvarende annoncering på Facebook og Instagram har fået fat i den målgruppe, der gerne skulle gå her, og ikke kun deres forældre. De unge har mere medbestemmelse på efterskolevalget i dag, så det er vigtigt at få dem inddraget også. Inddragelsen har betydet, at vi er fuldt booket på alle vores besøgsdage, hvilket vi er meget tilfredse med.

Resultater

flere familier på Efterskolernes aften end året før

nåede personer på Sjælland på under en måned

rådgiver der guider om online annoncering fremfor trykte medier

Vibeke Bargfeldt

Erhvervsrådgiver

Jeg kunne med det samme mærke Thorkilds skepsis, da jeg foreslog, at vi skulle konvertere hele deres markedsføringsbudget fra avisannoncer til Facebook Ads. Men jeg var overbevist om, at vi kunne give dem samme afkast med en billigere løsning. Til sidst gik Thorkild med til, at det var noget vi skulle prøve af. 

Facebookindsatsen gav som forventet pote, og jeg er sikker på, at vi fremadrettet kan udnytte Facebook og Instagram endnu mere for Høng Efterskole. Det er en branche, som endnu ikke har fået øjnene nok op for, hvad en fokuseret markedsføring på de sociale medier kan gøre. Der  er derfor stadig masser af potentiale til mere succes både overfor forældrene og eleverne selv.

Skal vi hjælpe dig og din virksomhed?

Bliv kontaktet