Juleboost med Google Ads

Brink Nordic producerer smuk håndlavet glaspynt til de danske juletræer. Virksomheden har haft en kontinuerlig organisk vækst og har opnået så stor anerkendelse, at de i dag leverer til de danske og engelske kongehuse.

I efteråret 2018 opdagede ejeren Helge pludselig, at nogle forhandlere lå højere på Google end de selv gjorde. Samtidig havde de et ønske om at øge andelen af deres salg fra egen webshop. Der skulle altså ske noget nyt. Derfor fik de kontakt til Søgemedier og rådgiveren Eva.

Eftersom julepynt om noget må siges at være sæsonpræget, og sæsonen på dette tidspunkt allerede var i gang, faldt beslutningen på Google Ads, der lynhurtigt kunne give resultater.

Og resultater kom der. Nærmest fra den ene dag til den anden, kom der et råb om ”hjælp” fra lageret. I de to største måneder; november og december, øgedes omsætningen med 175% sammenlignet med året før. I de samme måneder opnåede Brink Nordic en ROAS på 12,84 – altså fik de 12,84 kr. igen for hver annoncekrone de brugte på Google Ads.

Med annoncer på både søgenetværket, displaynetværket og Google shopping er Brink Nordic bredt til stede, men fokus er udelukkende på de kvalitetsbevidste kunder, der søger specifikt efter deres produkter, eller efter f.eks. ”mundblæst”, ”håndlavet” osv. På den måde rammes kun segmentet, der er villig til at betale for kvalitetsprodukterne – og dét skaber tydelige resultater.

Helge Brink

Brink Nordic

Vi er enormt positivt overrasket over samarbejdet med Søgemedier. Det var super godt at få Eva ud til at fortælle om alle mulighederne på et område vi slet ikke er inde i.

Hos Søgemedier har vi den samme kontaktperson hver gang og det gør relationen til dem meget personlig. Kommunikationen er også altid i et sprog, som vi forstår og som er på vores ”niveau” – både fra rådgiver Eva og Aske, der laver vores Google Ads.

Faktisk har vi været så glade for samarbejdet omkring Google Ads, at vi til sæsonen 2019 også har igangsat Facebook Ads og vi glæder os meget til at se, hvad det kan bidrage med.

Resultater

Gns. CTR

Gns. konverteringsrate

større omsætning nået nov.-dec. 2018, sammenlignet med året før

Aske Warming

Google Ads specialist og koordinator

Øvelsen har været at få kunderne til at købe direkte ved Brink Nordic. Det har vi gjort ved at have en skarp brandingprofil og samtidig fokusere vores annoncering mod dem, der søger det eksklusive som Brink Nordic tilbyder.
Når man arbejder med et allerede etableret og anerkendt brand som Brink Nordic er det vigtigt, at strategien er målrettet mod primært at skabe mersalg, eftersom trafik i sig selv ikke er et succeskriterium. Derfor har vi arbejdet meget med remarketing, målgrupper og med løbende at påføre Google Ads annonceringen flere lag for at konverteringsoptimere opsætningen. 

Skal vi hjælpe dig og din virksomhed?

Bliv kontaktet