Helhedsorienteret indsats booster bookingerne

Escape Copenhagen tilbyder unikke oplevelser i såkaldte "escape rooms" i København. Firmaet startede i 2014 og drives af de to ejere Martin Harss og Andreas Hagerup Linnet. Det startede med en enkelt lokation – i dag tilbyder de 7 rum på 3 forskellige lokationer.

I august 2017 indgik virksomheden et samarbejde med Søgemedier (tidl. SpotOn Marketing) omkring Google Ads. Kort efter hjalp vi også med udviklingen af en ny og mere mobilvenlig hjemmeside. Siden da er samarbejdet også udvidet til SEO og Facebook Ads.

Escape Copenhagen har fra starten haft den samme projektleder tilknyttet, som holder styr på alle aktiviteter. Hver måned afholdes et møde med ham, hvor den seneste måneds resultater gennemgås og en plan for den kommende tid lægges – noget som de to ejere sætter stor pris på.

Fra samarbejdets start i 2017 til 2019 er antal af bookinger fordoblet. Da de tidligere i 2019 lancerede et nyt ”skattejagt”-spil, der skal spilles på Frilandsmuseet, måtte vi helt stoppe annonceringen igen efter et par måneder, da de måtte melde helt udsolgt.

Martin Harss, Indehaver

Escape Copenhagen

Vi fokuserer primært på vores egen forretning, og får ikke kigget på vores performance online selv. Ikke mindst fordi det ikke er vores kernekompetence. Derfor er de møder vi har med Søgemedier vigtige for os. Det er dejligt at kunne mødes fysisk og gennemgå alle tal og statistikker sammen med Christian, som vi har et rigtig godt og tæt samarbejde med. Han er enormt kompetent og meget proaktiv i sin tilgang til vores markedsføring.

Vi oplever generelt at have adgang til de samme faste konsulenter hos Søgemedier – ikke mindst i supporten, hvor de kender vores hjemmeside ud og ind og derfor kan have rettelser klaret på kort tid. Vi får altid venlig, hurtig og effektiv service hos Søgemedier.

Resultater

mere organisk trafik i 2019, sammenlignet med året før

gns. konverteringspris for Google Ads i 2019

flere bookinger i 2019, sammenlignet med 2017

Christian Dethlefsen

Projektleder

Gennem et godt og tæt samarbejde sikrer vi, at Escape Copenhagens online marketing altid er relevant og up-to-date. Vi har et fast månedligt møde, så Andreas og Martin kan fokusere på deres forretning og jeg kan tage mig af det digitale, med et hold kompetente specialister i ryggen.

På trods af, at vi ofte tester nye tiltag i Google Ads, kan vi gennem 2019 holde en flot gennemsnitlig konverteringspris på 43 kr. Når et rum bliver booket til 43 kr. skal der være mindst være 4 personer, og prisen pr. person ligger på 250 kr. Med sådan en ROAS er vi på sporet af noget godt her!

Skal vi hjælpe dig og din virksomhed?

Bliv kontaktet