Nummer 1 på Google på vigtige kerneområder

For år tilbage valgte Thomas Borgå, ejer af AkupunkturHuset Skive, en digital satsning, hvor de sammen med deres rådgiver Ruben sammensatte den rette strategi. Som Thomas selv siger ”vi har ikke råd til IKKE at ligge øverst på Google”. Grundet en større synlighed på Facebook og Google har AkupunkturHuset oplevet en stor stigning i patienttilgangen de seneste år. 

I SEO-processen er der blevet arbejdet med hvilke søgeord, folk søger på og ikke mindst hvilke søgeord, der giver mest for pengene. Er tinnitus-behandling billigere at ligge nummer 1 på end for eksempel fertilitetsbehandling? Sådan optimeres der løbende mod relevante kernekompetencer. For at skabe masser af rækkevidde er der også blevet suppleret med en Facebook-indsats, hvor geografisk specifik målretning og interaktion har været i fokus.

 

Thomas Borgå, ejer

AkupunkturHuset

Vores online markedsføringsindsats har gjort os mere synlige, og jeg er slet ikke i tvivl om, at netop synlighed på Google er essentielt for os. Vi har arbejdet med hvilke af vores kompetencer og søgeord, der er vigtigst for os at ligge nummer 1 på. Det gør vi netop på for eksempel øjenakupunktur og tinnitus-behandling – som er nogle af vores kerneområder.

Desuden er geografi et vigtigt omdrejningspunkt for os. Her er Facebook og lokal SEO oplagt. Vores geografiske indsats omkring synlighed har været med til at sikre den øgede tilgang af patienter og løftet i vores omsætning - fordi folk ser os på tværs af kanaler. 

Resultater

alle søgeord ligger på side 1 på Google nationalt og lokalt

i stigning i organisk trafik siden opstart

klik til hjemmesiden med Facebook-annoncer på 3 mdr.

Ruben Kornum

Erhvervsrådgiver

Vi kan efterhånden ikke komme uden om ordet synlighed. Derfor var min tilgang i samarbejdet med Thomas og AkupunkturHuset naturligvis også, at vi skulle øge deres synlighed. Vi satsede stærkt på Facebook og Google fra start for netop at få noget rækkevidde på. Det har været helt essentielt med nummer 1 placeringer på Google, så vi sikrer, at AkupunkturHuset altid kommer frem på deres kernekompetencer.

Når vi på én enkelt Facebook-kampagne kan få 438 kommentarer fra folk interesserede i tinnitus-behandling, bliver vi bekræftet i, hvor stærkt et medie Facebook kan være. Her kan Thomas gå i dialog med de interesserede og komme med gode råd.

Skal vi hjælpe dig og din virksomhed?

Bliv kontaktet