Sæsonbetonet Google Ads strategi

For en campingplads som Dalgård Camping på Djursland gælder det om at være synlig på de rigtige tider af året. Det var netop missionen, da deres rådgiver Mille skulle komme med forslag til, hvordan de kunne blive fundet i mængden.

Her blev Google Ads løsningen. Annonceringen køres i de vigtige turistmåneder, hvor der bestilles ferier, og opmærksomheden omkring pladsen fastholdes hos tidligere besøgende gennem en solid remarketing-strategi.

Diana, ejer

Dalgård Camping

Vi havde fra start to ønsker - henholdsvis at vi ville blive mere synlige og samtidig have fokus på vores pakketilbud. Og det lykkedes med Google Ads som annonceform. Med en plan for året, sørger vi for, at vi lægger vores annoncekroner i de måneder, der giver os mest muligt for pengene.

For eksempel pauser vi annonceringen i efteråret, og starter det op igen i julen, hvor vi ved, at folk er samlet og allerede tænker sommerferie. Det er fedt, at vi med Google Ads kan sammensætte en fleksibel annoncering, der giver os en masse besøgende på hjemmesiden på de helt rigtige tider af sæsonen. 

Resultater

i CTR

kr. i gennemsnitlig klikpris

eksponeringer på en annonceringssæson

Andreas Bjørn Troelsen

Google Ads konsulent

Med udgangspunkt i Dianas branchespecifikke viden startede vi året ud med at lægge en plan for annonceringen og ikke mindst budgettet. Indsigten i branchen samt mulighederne med Google Ads understregede, at annonceringen skulle opsættes i bestemte perioder, så den blev sæsonbetonet.

I sommermånederne samt i perioder op til ferier har vi bl.a. kørt med visuelt iøjnefaldende display-annoncer med tilbud på pakkeløsninger. Det er tydeligt, at med en gennemsnitlig besøgstid på hjemmesiden på 2,30 minutter, er det virkelig nogle relevante besøgende, vi får sendt ind til hjemmesiden.

Skal vi hjælpe dig og din virksomhed?

Bliv kontaktet