Lokale og sæsonbetonede søgninger giver nye henvendelser

Efter opstart af samarbejde med Søgemedier har Jydsk Skadedyrsbekæmpelse samlet deres SEO, Google Ads, Google My Business og Facebook ét sted og opnået en billigere samlet løsning end tidligere. 

Jydsk Skadedyrsbekæmpelse oplever løbende nye henvendelser, der er et resultat af deres prioritering af Google Ads og SEO. De har bl.a. side 1 placeringer på ordene skadedyrsbekæmpelse og rottebekæmpelse i byer som Skanderborg, Aarhus, Silkeborg, Randers med flere. 

Michael Jacobsen

Jydsk Skadedyrsbekæmpelse

Tidligere annoncerede vi i Lokalbladet, men vi har fået øjnene op for, at det er online folk finder os. Så vi gik ind i samarbejdet med Søgemedier med ønsket om at tiltrække kunder den vej. Det skulle vise sig at lykkedes, da vi nu bliver fundet online gennem vores SEO, Google Ads og Google My Business løsninger. 

I bestemte perioder og sæsoner kan vi mærke forskel på efterspørgslen og antal af henvendelser, da vi bliver fundet på de rigtige søgeord, når erhverv og private søger en skadedyrsbekæmper.

Resultater

i CTR

antal klik gennem Google Ads på et år

på skadedyrsbekæmpelse og rottebekæmpelse lokalt

Kasper Johansen

SEO konsulent

Jydsk Skadedyrsbekæmpelse er et klassisk eksempel på, at vi skaber synlighed ved at optimere på AdWords annoncerne løbende. Inden for denne branche er vi nødt til at tage højde for skiftende sæsoner og søgeadfærd. Den sæsonbestemte søgeadfærd gør, at vi tilpasser annonceringen efter netop skadedyr, insekter og fugle i bestemte perioder.

På Google har Jydsk Skadedyrsbekæmpelse som ønsket opnået side 1 placeringer på deres kerneydelser. Side 1 placeringerne ses på tværs af de byer, hvor konkurrencen inden for de lokale søgninger er størst. Geografisk høje rangeringer er afgørende for en virksomhed som Jydsk Skadedyrsbekæmpelse, da de trods et bredt geografisk fokus bør blive fundet på deres lokaliteter.

Skal vi hjælpe dig og din virksomhed?

Bliv kontaktet