Gymnasium har fundet den rette online strategi

Det bliver mere og mere almindeligt for gymnasier at markedsføre sig. Som en naturlig konsekvens af udviklingen valgte Lars, der er rektor på Vejen Gymnasium og HF, for nu fire år siden at indgå et samarbejde med Søgemedier for at få sin markedsføring samlet ét sted. Med en ny, mobiltilpasset hjemmeside og en aktiv indsats på Google og Facebook har Vejen Gymnasium og HF formået at skille sig ud på et udfordrende marked.

Lars Bossen

Vejen Gymnasium

For et par år siden fik vi en ny hjemmeside, der er hurtig og nem at opdatere med indhold og nyheder gennem Facebook-integration. Dog prioriterer vi også at være synlige på både Google og Facebook. Især de sociale medier kan vi mærke har en effekt hos målgruppen.

Ved at have samlet al vores online markedsføring ét sted, har vi en rådgiver, der sætter sig grundigt ind i vores behov og kommer med relevante anbefalinger for vores online tilstedeværelse. At vi er i stand til at opretholde vores flotte optagetal, er et mål vi er meget stolte af her på skolen. Kort sagt giver vores samarbejde med Søgemedier det, vi efterspurgte.

Resultater

rådgiver der står for kontakten

markedsføringsprodukter samlet ét sted

unge nået i én enkelt Facebook-kampagne

Michael Ivanhoe Aslak

Erhvervsrådgiver

Det er vigtigt for mig, at jeg sikrer, at Lars ikke skal bekymre sig om deres online strategi. Qua vores løbende dialog opstår der nye behov, og derfor skal strategien også ændres og finjusteres, så vi/jeg altid vurderer, hvad der giver Vejen Gymnasium mest mulig værdi.

I starten var det en brugervenlig hjemmeside, der var nem at navigere rundt på, vi prioriterede. Senere har vi fokuseret strategien omkring øget synlighed. Det er fantastisk at se, hvordan vi hele tiden fastholder niveauet af positive resultater, samt at vi netop formår at skabe øget synlighed for skolen. 

 

Skal vi hjælpe dig og din virksomhed?

Bliv kontaktet