Øget tilstrømning af elever gennem den rette markedsføring

Efterskoler skal i dag skille sig ud fra mængden og formå at ramme en krævende målgruppe – nemlig eleverne. Undersøgelser viser, at eleverne er meget bevidste i deres efterskolevalg og har mere at skulle have sagt end tidligere. Derfor er det nu endnu vigtigere at have en rådgiver med på sidelinjen med erfaring inden for feltet. En der ved hvilke kanaler, tidspunkter og budskaber, der vil skabe det bedste resultat.

Dette opnår Vestsjællands Efterskole i samarbejdet deres rådgiver Vibeke, der rådgiver dem i, hvordan netop kanaler som Google AdWords og Facebook annoncering gør, at skolen når ud til deres ønskede målgruppe.

Lars Jacobsen, viceforstander

Vestsjællands Efterskole

Vi er rigtig tilfredse med samarbejdet med vores rådgiver Vibeke. At vi har fået muligheden for at samle vores markedsføring ét sted og samtidig bruge Vibeke til sparring løbende, har været en gevinst for os. Vibeke har haft mange spændende ideer til forskellige former for markedsføring, og vi får input til kampagneindhold, overblik over hvornår vores kampagner bør køre, og hvem de skal ramme. 

Vi har opnået en markant større synlighed, en øget tilstrømning af elever samt ro, fordi vi har Vibeke til at rådgive os. Desuden får vi løbende statistikker, så vi ved, hvad der virker, og hvor vi evt. kan sætte yderligere ind.

Resultater

klik til hjemmesiden fra Facebook annoncer på 1 mdr.

nåede personer på Facebook

klikrate på AdWords annoncer

Vibeke Bargfeldt

Erhvervsrådgiver

Når jeg rådgiver Vestsjællands Efterskole omkring deres markedsføring, er det vigtigt, at vi annoncerer på de rigtige tidspunkter af året – så vi rammer så effektivt som muligt. Vi har arbejdet med flere målgrupper såsom forældre (til unge i den alder), 13-15 årige og udenlandske elever.

Markedsføringen er nøje tilpasset målgrupperne, og med annoncering på Facebook har vi kunne sætte meget specifikt ind på for eksempel et linjefag som spring/trampolin. Her målretter vi annoncerne mod interesser som trampolin, trampolinspring, redskabsgymnastik m.m., så man når ud til en interesseret og relevant målgruppe.

Skal vi hjælpe dig og din virksomhed?

Bliv kontaktet