Specifik og målrettet SEO-strategi giver kunder

Med en teknisk baggrund vidste komplementær hormonterapeut Lise Bøgsted godt, at SEO er vigtigt, for at en hjemmeside kan findes på Google. Da hun fik en ny hjemmeside hos Søgemedier, var det derfor med SEO i fokus. Designet skulle ikke kun være flot og brugervenligt, men også i stand til at konvertere trafik til kunder.

Det efterfølgende arbejde med SEO er endt med så gode resultater, at SEO nu er hendes eneste måde at markedsføre sig på.

Det er oplagt at tænke, at hormonbehandlinger er så nicheprægede, at man i stedet er nødt til at fange folk, der søger på mere generelle ord som f.eks. ”kostvejleder”. Men det var ikke vejen frem. I stedet blev der lagt en strategi om at målrette de personer, der søger efter de helt specifikke problemstillinger, som Lise kan behandle. Derfor var fokus i SEO-arbejdet ikke udelukkende på ydelsessiderne, men også i høj grad på blogindlæg. Og dét viste sig at være den helt rigtige strategi. For selvom der ikke er mange søgninger på så specifikke ord, rammes den helt rigtige målgruppe, som er langt mere kvalificerede og købsparate.

Inden for overraskende kort tid kunne Lise se sin hjemmeside ligge øverst på stort set samtlige ord – og det begyndte at kunne mærkes.

Lise Bøgsted, Indehaver

Lise Bøgsted

For mig, som lille selvstændig virksomhed, er det vigtigt at gøre op, hvad en kunde er værd og undersøge, om det kan betale sig at give de penge, som SEO koster. Men det kan det helt klart. Faktisk har jeg slet ikke andre initiativer til at få kunder i forretningen end SEO.

Jeg tvivlede lidt i starten pga. omkostningerne til SEO. Men så gik det op for mig at prisen, sammenlignet med aktiv annoncering, slet ikke er så stor. Og det viste sig jo at være en super god investering at lave.

Resultater

henvendelse om dagen i gennemsnit

af al hjemmesidetrafik kommer organisk (i 2019)

stigning i månedlig organisk trafik fra start til sommeren 2019

Karsten Hansen

SEO-konsulent

Da Lise Bøgsted kom til os, havde hun brug for hjælp og vejledning til markedsføringsinitiativer, så hendes forretning kunne trives og skabe en kontinuerlig omsætning. Samarbejdet med Lise har fungeret rigtigt godt, da vi har fokuseret på nogle specifikke områder og lagt en strategi, der udnytter budgettet bedst muligt og passer præcis til den målgruppe, man prøver at ramme.

Denne case er bevis på, at hvis man har et tæt samarbejde, gør forarbejdet ordentligt og har 100% fokus på den valgte strategi, så kan man nå langt til trods for et mindre budget. Lise har forståelse for, at SEO-arbejde er en investering og noget, der forsætter med at give resultater på lang sigt.

Skal vi hjælpe dig og din virksomhed?

Bliv kontaktet