Invester i din synlighed med Google Ads

Vidste du, at position 1-10 i Googles organiske søgeresultater står for 90 % af al trafik og op til 50 % for de tre øverste? Det betyder, at dine kunder vil ende med at vælge dine konkurrenters onlinetjenester, hvis de har en bedre placering i søgeresultaterne end dig.

Betalt synlighed

Vigtigheden for virksomheder i at gå digitale veje bliver konstant skærpet. Man skal være “synlig” og “til stede”. Men konkurrencen er stor i dag, hvor alle efterhånden er online. Din virksomhed kan nemlig godt være digital uden at blive set. Og her kommer Google Ads ind i billedet.

Med Google Ads annoncering betaler virksomheder sig til synlige placeringer på Google. Man investerer med andre ord i en højere rangering og øget synlighed. Dine oprettede annoncer besvarer (som en af de første) de spørgsmål, som potentielle kunder stiller på forskellige stadier af købsvejen. Det er derfor uden sammenligning en af ​​de mest effektive annonceringsplatforme.

Målsætningen vil selvfølgelig variere fra virksomhed til virksomhed. Men der er ingen tvivl om, at annoncering på Google er afgørende for din digitale tilstedeværelse og dermed kendskabsgraden, websitetrafik og i sidste ende kundetilgangen.

Annoncering på Google

Google Ads giver din virksomhed mulighed for at investere i synlighed ud fra valgte søgeord. Alt afhængig af din branche, kunne det fx være ”nedrivning af hus”, ”fysioterapeut Randers”, ”silkedyne”, ”julekugle med håndaftryk”, eller ”lapning af cykel i Aarhus”. Dine annoncer bliver vist, når brugerne leder efter det, du har at tilbyde. Hvis de vælger at klikke ind på annoncerne, betaler du for ‘besøget’.

Omkostningerne ved Google Ads og prisen pr. klik afhænger af flere faktorer. Klikprisen defineres fx i forhold til konkurrence, geografi og placering. Lige som valget af søgeord, annoncens indhold og landingsside også har betydning.

Som annoncør sætter man et gennemsnitligt dagsbudget og et månedligt forbrug, som aldrig bliver overskredet. Du kan til enhver tid justere dit budget eller sætte det på pause. Det kunne være i forhold til høj- eller lavsæson. Du kan ligeledes have kampagner med forskelligt fokus, der er målrettet ud fra brugeradfærd og demografi.

Kom i gang med 3.000 kr. i kredit

Der kan være tusinde grunde til, at din virksomhed endnu ikke har prøvet kræfter med Google Ads. For langt de fleste handler det dog typisk om indsatsen, der kræves for at opnå de bedste resultater – til de laveste priser.

I Generaxion er vi Google Premier Partner. Det betyder bl.a., at vi har mulighed for undervisning, løbende modtager indsigter og trends, og at vi altid har adgang til teknisk support. Og så betyder det desuden, at vi kan booste vores kunders annonceringsbudgetter med gratis kreditbeløb, når de opretter deres første konto gennem os.

Som en del af partner-programmet udbyder Google nemlig kampagnetilbud til virksomheder, der endnu ikke har markedsført sig på platformen. 3.000 kr, for at være helt præcis. Og dem kan du altså gøre brug af, hvis du opretter en Google Ads konto gennem et partner-bureau.

For at have en kvalificeret konto og dermed få mulighed for at anvende kreditten på 3.000 kr., skal følgende krav være opfyldt:

  • Du må ikke have en eksisterende eller tidligere Google Ads konto
  • Du skal selv bruge 3.000 kr. i annonceforbrug i løbet af 60 dage
  • Kreditterne kan kun opnås via samarbejde med en Google Partner